Zwolle gaat in zware mineur de winterstop in

Zwolle gaat in zware mineur de winterstop in

147 4043

Waar we allen hadden gehoopt op een mooi resultaat voor de winterstop, was het tegenovergestelde de waarheid. Een dramatisch ellendige wedstrijd: (discutabele) rode kaarten, blessures, een gebrek aan strijdlust/ duelkracht en al weken een tekort aan doelpunten. De ziekenboeg loopt weer vol, en Holla, Schenkeveld en van Polen zijn geschorst voor de eerste wedstrijd na de winterstop. (Ajax thuis)

Het eerste kwartier had Zwolle nog een licht veldoverwicht, Heracles liet Zwolle voetballen maar tot kansen leidde dit niet. Het enige hoogtepunt in het eerste kwartier was de ‘goed’ getimede tackle van Holla waarvoor hij de gele kaart kreeg. Na 16e minuten kwam er een negatief kantelpunt: van Polen gaf een zee van ruimte aan Navratil die makkelijk kon doorlopen naar de 16-meter en kon afleggen op de opkomende Kuwas. Schenkeveld kwam te laat en maakt een overtreding op Kuwas. Arbiter vd Graaf fluit voor terecht voor een penalty. Echter besluit deze arbiter ook aan Schenkeveld een rode kaart te tonen. Om de woorden van van Basten te gebruiken (16-03-2014 Feyenoord – Heerenveen) ‘gele kaart en een penalty de max, echt fucking bullshit dit!’  En dat was het ook, bullshit. Dit was weer een prachtig voorbeeld van een belachelijke triple punishment.

Even leek Zwolle snel gelijk te kunnen maken na een mooie solo ver van eigen helft. Menig, die een goede eerste helft speelde,  liep zich vast in de 16-meter. Zo mist hij net te vaak de finaltouch om beslissend te zijn met een doelpunt. Vanwege de rode kaart van Schenkeveld komt Verdonk binnen de lijnen voor Holla. Na deze invalbeurt worden weten we ook weer waarom Verdonk op de bank zit. Tot aan de rust domineert Heracles en is Zwolle niet in staat om van eigen helft te komen, bij rust staat het nog máár 1-0.

De tweede helft blijft het spelbeeld hetzelfde, Heracles heeft het overwicht maar is niet in staat dit om te zetten in doelpunten, Zwolle loert op een counter om gelijk te spelen.

Nota bene onze captain Bram van Polen, laat zijn ploeg in de steek met een hele opzichte overtreding die hem zijn tweede gele kaart oplevert. Was woensdag Marcellis de gebeten hond. Vandaag mag Bram met de billen bloot. Na de wedstrijd trekt hij dan ook bewust het boetekleed aan.

Met 9-man blijft het verdedigen en weg-roeien van ballen, met een kleine kans voor Thomas aan de andere kant. Na de 2-0 van Vincent Vermeij, is het verzet gebroken. Van der Hart heeft nog enige goede reddingen in huis, maar moet nog 1x vissen, 3-0 is de eindstand.

Na de wedstrijd is het onderwerp van gesprek, behalve de discutabele rode kaart. de mentale weerbaarheid van de Zwolle selectie. Waarom zijn wij vaak ‘te netjes’? Als het voetballend niet lukt moet er meer gestreden worden! We moeten duels winnen en vechten. Het wordt op deze manier een hele zware 2e seizoenshelft. In de winterstop is het dan ook tijd voor bezinning en als het mogelijk is een gerichte versterking. Nog nooit was ik zo met de winterstop……………

147 REACTIES

  1. @PEC Swollae

    (overheveling van voorbeschouwing naar nabeschouwing)

    Natuurlijk zullen gasten zoals jij nooit mijn vrienden worden. Jij leest waarschijnlijk meer jouw eigen berichten dan die van een ander. Jans is een prima trainer en heeft veel voor ons betekent, maar jij kunt mij niets wijsmaken dat een trainer na de zoveelste onnodige nederlaag, maar steeds blijft lachen en net doet alsof er helemaal niets aan de hand is. Het probleem ligt niet meer in de geest van de spelers, maar in de geest van Jans!!! En nu hoor ik heel graag jouw oplossing om niet te gaan degraderen!!!

  2. Zal jans zelf wel de energie hebben om hier nog wat van te maken of zal hij van de week een persconferentie beleggen en aankondigen dat hij het niet meer op de rit gaat krijgen, in de zomer gaat hij toch zowiezo en afkopen en ontslaan kan pec niet betalen. Ik zie jans met de gunst dit echt niet aan het voetballen meer krijgen. Bij de wedstrijd analyse hadden ze het over gladon of veldwijk huren. En denk dat de meeste rijp zijn voor een mentale coach. Want er voetbalt er geen 1 met vertrouwen

  3. Barto,je hebt gelijk ..Jans HEEFT het fantastisch echt super gedaan ,beter kan niet,ALLEEN nu is het uitgewerkt.Foute aankopen ,verkeerde beslissingen ,zwak medische en technische staf en Nijkamp is hier medeverantwoordelijk voor ,die was te veel bezig met zijn KNVB.Ik ben en blijf supporter voor het leven ,maar ik vind dat ze nu flink gefaald hebben ,een verval kan ik begrijpen,maar dit is en blijft lachwekkend en worden nu afgeschilderd als zie je nu hoeveel geluk ze hebben gehad de afgelopen drie jaar..jammer..

  4. Menig gewisseld omdat hij er mentaal doorheen zat? Dat zegt inderdaad veel over onze mentale weerbaarheid. Daar kan je ook op trainen. Genoeg te doen voor Jans en consorten in de winterstop!

  5. Transfer waarde Tom Boere is 150.000, contract loopt in de zomer af. Ik zou niet alleen huren maar voor mijn part huur je er een en koop je de ander. Je bent nu op een punt beland dat je 2 scorende spitsen nodig hebt ook als reserve als er een geblesseerd raakt. Nijland, Achahbar, Madsen gaan je niet in de ere-divisie houden.

    • Man Man wat is die Madsen slecht naarmate ik meer van hem zie hoe slechter ik hem vind. Naast zijn gebrekkige techniek is het nog een keer een lomperik maar dan kan ik die weer niet aanvallend koppen. Het feit blijft wel dat je met veel te grote selectie zit waar je eerst spelers moet lozen.

  6. Idd ik kijk er ook niet raar van op dat jans zelf de handdoek gooit..ik heb veel sympathie voor hem maar denk dat hij dit niet meer op de rit krijgt.
    En laten we eens ophouden over vertrouwen,angst etc. het is gewoon een gebrek aan kwaliteit,mentaliteit en beleid..
    In de voorbereiding zag je dit al aankomen met zoveel spelers die iet tot nauwelijks eredivisie ervaring hebben en dat mag oa nijkamp zich aanrekenen maar ook de complete organisatie incl. jans.
    versterking is nodig en probeer zelf wat spelers op huurbasis te laten vertrekken zoals marinus en kingsly die nog tekort komen voor het eerste.

  7. Dat zwakke beleid begon al met de uitbreiding van het stadion terwijl je nog niet een stabiele middenmoter bent. Dat geld had beter in goede spelers geinvesteerd kunnen worden. Maar door het opportunisme en arrogantie wat er bij de leiding van Pec ingeslopen is door het succes uit het verleden, dacht men het wel even met tweede en derde garnituur spelers te kunnen gaan doen.

  8. Alsof een spits ons gaat redden? Als we nu genoeg kansen creëren en goed voetballen dan is het misschien een ander verhaal. Maar een Veldwijk in deze ploeg is ook een ramp vrees ik.
    Jans ontslaan is wat mij betreft ook geen optie, gewoon zorgen dat iedereen fit aan de 2e seizoenshelft begint en van eigen kracht uitgaan dan moeten we toch 3 ploegen onder ons kunnen houden.

  9. Op dit moment missen we naar mijn mening een verbindingsspeler zoals we hadden met Bouy en Klich. Een spits moet aanvoer hebben en dat is er niet op dit moment. Verder vond ik de opmerking van Brama over de fitheid (na afloop bij Fox) toch wel verontrustend. Dat moet beter en daar is de winterstop uitermate geschikt voor.

    Ondanks de bagger van vanmiddag wil ik toch wel stilstaan bij het volgende:
    Los van de discussie of het nu wel of niet een penalty was (ik vond van niet) had de scheids nooit rood mogen geven. Je staat dan wel met 1-0 achter, maar je speelt nog 11 tegen 11. Op zijn verdere optreden ga ik maar verder niet in.
    Wat ik me dan afvraag is of PEC Zwolle niet te netjes is richting scheidsrechters, waardoor deze denken alles maar te kunnen flikken, want ze komen er vrij gemakkelijk mee weg. Ik bedoel dan niet datgene wat afgelopen week met Blom gebeurde, maar ga eens langs de lijn gigantisch ruzie maken met zo’n man. Dat slaat dan over op het publiek waardoor het toch een tikkeltje intimiderend kan zijn. Je ziet zoiets ook regelmatig bij scheidsrechters in de Kuip. Ik kan me Peter Bosz twee seizoenen geleden nog herinneren in Almelo met Makkelie. Ik bedoel dit niet negatief, maar een beetje inspelen op hetgeen er gebeurt. We hebben nu te vaak rare beslissingen tegen. Want kan iemand vertellen wanneer wij voor het laatst een gelukje hebben gehad met de scheidsrechter? Ik kan mij 3 seizoenen geleden Kuipers thuis herinneren tegen Roda, die strafschop.
    Ik weet dat ik hiermee een discussie los kan maken, maar beter dat dan in gezapigheid alles maar accepteren.

  10. Ik geloof niet dat Jans uitgerangeerd is, maar een erg gelukkige indruk maakt hij met De Gunst niet. Ik heb het werkelijk al heel lang zien aankopen en zoek de grootste fout dan ook bij Visser/Nijkamp. Teveel inmenging van Raiola met zogenaamde supertalenten. Maar de werkelijke reden is niet het belang van PEC maar van die Raiola en hun clubs. Deze spelers zijn niet eens goed genoeg voor een 2e divisieclub. Hoe blunder je als je met het geringe geld een contract afsluit met een stadse Dorpsidioot uit Rotterdam voor 3 seizoenen. Nog even de zeer ,,getalenteerde” Feyenoorder Verdonk binnenhaalt, die achteraf vele klassen slechter is dan z’n voorgang, waar ik ook al geen fan van was. Brock-Madsen uit de hoge hoed komt, en blijkt dat hij en niet kan koppen en niet kan voetballen en niet kan scoren. Iedere euro die je daar aan uitgeeft is er een teveel.
    Onvoorspelbaar is toch de matige rentree van Thomas en Saymak. Daar had ik veel verwachting van, maar het blijft de vraag of ze hun oude niveau nog gaan halen. Thomas is na z’n debuutjaar te weinig gegroeid in z’n spel en z’n fysiek. Marcellis was vorig jaar prima, maar kwam ook voor een groot gedeelte voor rekening van Lam. Daar hebben we de grootste blunder van het afgelopen seizoen wat we op het conto van de heren bestuurders kunnen schrijven. Een overeenkomst sluiten, geen contract laten tekenen, en uiteindelijk gewoon transfervrij hogerop gaan spelen. Dan zit je nog met Kingsley, een te druistige Schenkeveld en Holla, Karagounis en nog wat van die gasten die het eredivisieniveau hebben aangetikt, maar niet gaan halen.
    Ik heb me vaak druk gemaakt om de financiële situatie van de club en me afgevraagd hoe het mogelijk is dat je geen stuiver overhoud uit de succesvolste periode uit de historie. PEC was als merknaam hot, maar er is klaarblijkelijk niet van geprofiteerd. Sterker nog, het eigen vermogen is nog steeds dramatisch met 8 ton tekort, ondanks de 1 miljoen aanzuivering van het afgelopen seizoen. En ik begrijp dat er nog steeds een lening van 1,8 miljoen nodig is om gewoon de toko te laten draaien en iedereen netjes z’n salaris en de vaste lasten mee moet betalen. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk. Alle supporters die van alles roepen over versterkingen in de winterstop zal ik meteen uit de droom helpen. Er is gewoon geen rooie cent meer, zelfs niet om Holla een normaal minimaal salaris te betalen.
    Waar is dat prachtige netwerk van Nijkamp en Hendriks gebleven. Het scouten van goede regionale amateurs? Ik heb echt geen geloof meer in het baas zijn in eigen huis met een Nijkamp en Visser waar de scherpte na het succes vanaf is.
    Gelukkig is Joost Broerse tot mijn grote genoegen misschien nog wel een van de weinige lichtpuntjes in de organisatie en heeft groei in de commercie laten zien. Complimenten. Maar helaas lijkt de geschiedenis zich te herhalen… Na een aantal succesvolle jaren, is er altijd een flinke dip. Dat heeft in de historie vaak weer geleid tot degradatie uit de eredivisie. Ik spreek dan ook nogmaals mijn angst uit dat degraderen wel eens het einde kan zijn van betaald voetbal in Zwolle. En verklaar me maar voor negatief en gek, maar ik kom weer verdomd dicht in de buurt van de werkelijkheid. Mag u alle supporters even herinneren aan NAC, voor wie degraderen ook onmogelijk was? Nou, ondanks die veel grotere achterban, weten we waar die inmiddels staan.
    En om maar even in de sfeer te blijven… Heracles, vandaag onze tegenstander, met die Smit, die hebben alle spelers die je vandaag in het veld en op de bank hebt gezien, gewoon onder contract, lopen niet als een wilde (wat wel bij PEC is gebeurd) achter het succes aan en verliezen de kostenbeheersing uit het oog. Toch maar eens in die keuken kijken Visser en co, want na de fantastische periode houd ik jullie zeker verantwoordelijk voor de neerwaartse spiraal van de totale PEC-organisatie! Wakker worden, en dat geldt ook voor een aantal supporters die blind achter het succes aan hebben gelopen en nimmer kritiek konden waarderen.

    • Ik hoorde dat Hebling al weer naar Brazilie is gevlogen. En dat was al voor de wedstrijd tegen Heracles. Het is toch te belachelijk voor woorden als dit door Zwolle is goedgekeurd. Keihard trainen zal die het zogenoemde toptalent om zich terug te knokken in de basiself. Op zijn minst zal die anderen spelers beter moeten maken door zijn aanwezigheid op de trainingen. Mastour en Hebling je had gewoon een goede contractspeler voor de plaats kunnen hebben!

      • Wees in ieder geval transparant naar alle supporters over de status van deze spelers. Als het foutieve deals zijn, benoem dat dan. Nu blijft het allemaal gissen. Mastour heb ik nu een aantal keren gezien, die kan nog niet eens mee bij een topamateur!

  11. Ben het voor een groot gedeelte met je eens, zeker m.b.t. het aankoopbeleid dit seizoen en met name de huurlingen.
    Voor het seizoen vond ik het aantrekken van Achabar en vd Pavert goede aankopen. Bij de huurlingen had ik wel meteen mijn twijfels. Toch hebben ook veel supporters hun kop in het zand gestoken toen de club de doelstelling uitsprak voor dit seizoen.
    Handhaving was volgens iedereen veel te voorzichtig en weinig ambitieus. De realiteit is echter dat een club als pec altijd rekening moet houden met een minder seizoen en dit houdt in: degradatie zorgen.
    De kunst is nu juist de rust bewaren en niet gekke dingen te gaan doen. Ik hoop dat Jans bij zinnen komt en weer logische beslissingen gaat nemen want ondanks een mindere selectie dit seizoen hebben wij een te goede ploeg om te degraderen. ….

    • PEC kan zich geen missers zoals nu permitteren. Ook in de organisatie klopt het nog steeds niet. En dat is helemaal niet erg, maar er wordt altijd net gedaan alsof het worden van een stabiele middenmoter in de eredivisie een formaliteit is. Hoe kun je zoiets rijmen met de doelstelling om ,,in de eredivisie te blijven”. Dan gaat er toch iets mank? Het is niet alleen de trainer, die moet het met de spelers doen die hij nu heeft, maar wel in de voorwaarden die worden gecreeerd door het management! En daar heb ik nou net geen vertrouwen meer in. De reden dat ik dat niet heb heb ik hierboven geprobeerd duidelijk te maken.

      • en Rick, nog even dit…. Wat ik niet zo goed kan uitstaan, is dat Visscher met veel blabla aan de supporters aankondigt dat er dit seizoen 1 miljoen winst is gemaakt. Fantastisch en is een compliment waard. Maar die centjes moeten regelrecht in het tekort van het eigen vermogen. Dat zegt hij dan niet zo duidelijk, wat bij veel supporters valse verwachtingen wekt, want veel supporters denken alsvolgt, 1 miljoen winst, dus er is geld, dus we kunnen wel wat uitgaven doen m.b.t. spelers, salarissen en contracten. Nou mooi niet dus, er is geen rooie cent beschikbaar. En dat, ja dat irriteert me mateloos. Ik heb begrip voor de, overigens mede door hun zelf, ontstane slechte situatie, maar wees daar open en transparant in. Maar nee, er omheen blijven zwetsen.

  12. Het ziet er, halverwege dit seizoen, toch naar uit dat PEC Zwolle zijn doelstelling gaat behalen namelijk het spelen van de play offs maar ja eerst nog maar afwachten wat er in de 2e seizoenshelft gaat gebeuren.

    • Sommigen denken dat alleen maar Nijkamp en de rest van het bestuur uitmaken van wat er aan spelers wordt aangetrokken, maar Jans is wel de eind doorslaggevende factor of het wel iets is en/of het niet iets is voor onze club.

      • Nou, dat geloof ik helemaal niet. Natuurlijk heeft de trainer een stem, maar het zou niet best zijn dat passanten de doorslaggevende factor is. Kan ook helemaal niet.

  13. Voetbalprimeur.nl

    Ron Jans gaat met een forse kater de winterstop in. De trainer van PEC Zwolle haalde zeer weinig pluspunten uit het bezoek aan Heracles Almelo, dat in eigen huis met 3-0 te sterk was.

    PEC Zwolle blijft met plek zestien veroordeeld tot het spelen van degradatievoetbal. Jans zag echter geen spelers die knokten voor iedere meter. “Met tien man was er veel te weinig agressie en strijdlust en weer niet iemand die dan opstaat en de boel opjut. Ik vond Heracles eigenlijk helemaal niet zo groots en ze kregen de zege zo in de schoot geworpen”, zegt hij tegen FOX Sports.

    Bart Schenkeveld kreeg al in de eerste helft een rode kaart, terwijl Bram van Polen na rust de kleedkamers moest opzoeken. Daarnaast vielen Danny Holla, Django Warmerdam en Queensy Menig geblesseerd uit. “Quincy wilde er eigenlijk niet uit, maar die ging op de grond liggen. Je moet ook kunnen knokken, maar dat vond ik eerder een actie van opgeven”, aldus Jans.

    “Ik dacht dat ik hem dan beter kon wisselen”, vervolgt de oefenmeester. “Dus met het fysieke valt het vandaag wel mee, maar het is meer het mentale. Als je me vraagt of we hebben laten zien dat we degradatievoetbal kunnen spelen, is het antwoord daarop ‘nee’.”

    • “”Als je me vraagt of we hebben laten zien dat we degradatievoetbal kunnen spelen, is het antwoord daarop ‘nee’.”

      M.a.w. zegt Jans dat we zelfs niet in staat zijn om ons te kunnen handhaven. Zo triest is het dus momenteel gesteld!

  14. Toen ik zijn reactie zag bij studio sport, dan stond daar een coach die het ook niet meer weet hoe de boel op de rit te krijgen.

    Ik zie Jans altijd driftig notities maken tijdens de wedstrijden maar wat gebeurt daar verder mee? zijn spelers laten hem keer op keer in de steek en brengen wat hij van ze verwacht niet ten uitvoer. In hoeverre is het ook Jans aan te rekenen dat hij ze niet voldoende weet te motiveren? We hebben het vaak over de dames van Pec die te weinig passie en strijdlust laten zien maar zou het kunnen dat Jans ook een beetje een zacht ei is die niet voldoende kwaad wordt naar zijn spelers toe over de ernst van de situatie waarin je momenteel verkeert.

    Het geeft naar mijn mening ook een verkeerd signaal als je altijd zit te lachen na de zoveelste nederlaag en je lievelingetjes blijft opstellen, ook als ze het niet goed doen. Veelzeggend vond ik zijn reactie na een verloren wedstrijd dat hij niet kwaad op ze kon worden omdat hij ook goed voetbal had gezien. Kan zo zijn maar je verliest wel zo’n beetje elke wedstrijd en uiteindelijk draait het om resultaat waar je spelers vorstelijk voor worden betaald.

  15. Aangezien je niet een hele selectie kunt ontslaan moet jans het veld maar ruimen na 17 wedstrijden en nog paar beker wedstrijden en de voorbereidingen heeft hij het verval van vorig jaar aan het einde van de competitie niet kunnen keren. Hij geeft ook duidelijk aan dat hij niet meer weet hoe hij ze moet motiveren enz. Hij schrijft waarschijnlijk op z’n kladblok de bestelling voor de pizza’s tijdens de wedstrijd want het zijn geen aanknopingspunten punten die hij heeft gezien. We zijn dit jaar thuis geen 1x verwend en heb ook diep respect voor de mensen die nog steeds mee gaan naar de uitwedstrijden want dit seizoen is het echt afzien. Alle reclame van mooi en actratief voetbal is in 2016 compleet verdwenen. Het was op een kleine opleving na een bagger slecht en vooral het aanzien niet waard 1e seizoenshelft. Met te weinig strijdt en inzet want als er iemand beweerd dat ze 100 procent geven dan kun je beter een amateur elftal laten spelen. Nijkamp en technische staf word wakker en kom in actie als je eredivisie waardig wil blijven na dit seizoen want wat we nu gezien hebben is 5e klasse zondag

  16. Fitheid, zowel mentaal als fysiek was niet op orde deze seizoenshelft. Dat verklaart ook de vele blessures en ook de gesteldheid in de koppies.
    Kortom aan de bak op trainings kamp!

  17. Een schande, deze eerste seizoenshelft als geheel en de laatste weken in het bijzonder! Jans krijgt het niet meer op de rit. Zijn reactie vandaag na de samenvatting op Studio Sport sprak boekdelen. Hij gaf gewoon aan dat hij deze jongens niet meer voldoende kan motiveren. Het was een indirect verzoek om ontslag.

    Met deze spelersgroep, weliswaar minder dan die in voorgaande jaren, moet je tussen plek 10 en 14 kunnen eindigen. Maar het stevent, zoals het de laatste weken voetbalt, af op rechtstreekse degradatie. De concurrentie schat ik hoger in. De egels spelen beter en met meer energie dan PEC. Roda sprokkelt z’n puntjes op karakter, Willem II en Excelsior hebben beter voetballende ploegen met meer potentieel, betere verdedigingen en meer scorend vermogen. We gaan het niet redden met dit karakterloos, visieloos gemodder van 11 kunstgras-dametjes en een coach die de weg volledig kwijt is.

    De bezem erdoor in de winterstop!

    • Je zou ook kunnen zeggen dat Jan’s trainerskwaliteiten een beetje overschat zijn. De voorgaande jaren heb je altijd een paar key players in het elftal gehad waardoor je nooit in degradatie problemen bent terecht gekomen. Dat camoufleert toch wel het een en ander. Nu heb je een matig team en zie de resultaten.

      • Jans is een coach die prima kan bouwen en jonge spelers beter kan maken. Maar… bij tegenslag vind ik hem absoluut geen goede crisismanager. Hij neemt tactisch zwakke beslissingen en oogt kwetsbaar. Ook, en misschien wel in het verlengde daarvan, ben ik van mening dat Jans vaak te lief is. Te lief voor de tegenstander, te lief voor blunderende scheidsrechters en te lief voor falende spelers. In tijden van tegenslag en in geval van wanprestaties moet je keihard durven ingrijpen. Ook dat hoort bij de ‘vaderrol’ die Jans zo graag op zich neemt en waarvoor veel (jonge) spelers hem ook zo waarderen. Goede vaders weten ook wanneer de grens is bereikt en de kinderen straf verdienen.

        Bij PEC Zwolle loopt het in feite al dik een jaar voor geen meter meer qua voetbal. De resultaten verbloemden dat nog enigszins dankzij enkele klasbakken in de selectie. Nu missen we een echte klasbak in vorm, op Mokhtar na. Waar Jans goed in is, is lekker lopende teams en opkomende talenten nog lekkerder laten draaien en spelen. Waar hij veel minder goed in is, is het omdraaien van een situatie waarin het niet lekker loopt. Op dit moment zie ik Jans de boel niet meer rechtbreien, hoe graag ik dat ook zou willen. Tenzij hij nu wakker is geworden en een andere, stevigere en tactisch sterkere kant van zijn persoonlijkheid kan laten zien, mits die kwaliteiten aanwezig zijn in z’n karakter. Zo niet dan is vervangen de enige optie. Liefst voordat we zijn gedegradeerd.

        • Het eerste gedeelte van je reactie geef ik idd ook al aan hierboven. Op straffe van verbanning naar de tribune, moet er maar eens oorlog gemaakt worden met een falende scheidsrechter. Als Jans dat zelf niet wil, kan de Gunst dat eens een keer op zich nemen…….

  18. Met een assistent trainer die in de rust voor de camera al aangeeft er geen vertrouwen meer in te hebben en Wout Brama die na de wedstrijd verteld dat de spelers niet fit zijn kun je maar een ding concluderen: het is intern een zooitje. Ben benieuwd wie de verantwoordelijkheid neemt om dit op te lossen

      • Inderdaad. Het is ook precies wat ik hierboven bedoel met dat het allemaal te lief en te vrijblijvend is. We hebben een ijzervreter nodig om de boel in het gareel en op de rails te krijgen!

  19. En dan ook nog een trainer die het volgende roept: “Als je me vraagt of we hebben laten zien dat we degradatievoetbal kunnen spelen, is het antwoord daarop ‘nee'”, aldus Jans.”

    Nou Ron, dan heb je de winterstop om de spelers fit te krijgen en zich mentaal voor te bereiden op het spelen van degradatie voetbal.

  20. Het zwakke spel kon je al in de eerste wedstrijd thuis tegen Sparta zien. Tot op heden is er dus nog helemaal niets veranderd met uitzondering van een op één hand te tellen lichtpuntjes. Wat er moet gebeuren zal heel drastisch moeten gaan gebeuren tijdens de winterstop. Dit kan niet meer zo doorgaan. Zo door blijven gaan, steven je af op degradatie aangezien bovenin in de JL er momenteel ploegen zijn, die beter zijn dan de onze.

    • Het is eigenlijk al een jaar niet om aan te zien. In 2013/2014 hebben we het mooiste voetbal gezien. Daarna is het alleen maar minder gegaan. En nu ook de resultaten in de eerste helft van het seizoen abominabel zijn, is het tijd om aan de (nood)rem te trekken. Ik zeg het niet graag, want ik heb de man hoog zitten, maar ik vind dat Jans zijn verantwoordelijkheid met nemen en moet stoppen met trainer zijn. Wellicht is er een rol voor hem weggelegd als Technisch Manager. Dan kan Appie vd Haar de nieuwe hoofdtrainer worden en Arne Slot ophalen uit Leeuwarden om zijn assistent te worden.

      • Het is te hopen dat Jans zelf de handdoek in de ring gooit. Want het mag ons geen euro kosten die moet hard worden gestoken in het op peil brengen van de selectie. Laat Jans aub geen technische functie gaan bekleden want mede door hem zitten we nu met een hele hoop stelers die 0,0 transferwaarde opbrengen en wel met lange contracten rondlopen ( Marinus, Nijland, Brama enz)

  21. Jans krijgt onthutsend zwak PEC niet aan de praat: “Te veel rotzooi”

    Ron Jans moest zondagmiddag lijdzaam toezien hoe zijn PEC Zwolle wéér een nederlaag leed. Op bezoek bij Heracles Almelo werd er met 3-0 verloren. PEC sluit het kalenderjaar af op een teleurstellende zestiende plaats. De tweede seizoenshelft lijkt in het teken te staan van handhaving.

    Na een vroege rode kaart voor Bart Schenkeveld en de daarop volgende penalty (benut door Samuel Armenteros) liep de ploeg van Jans in Heracles al snel achter de feiten aan. “Dan moet er iets in de ploeg komen van verdomme en moet iedereen een stap harder lopen. Maar bij ons wordt het dan lijdzaam”, concludeerde de trainer na afloop in gesprek met De Telegraaf.

    “Er wordt niet geknokt, er staat niemand op. Daar baal ik van. In de mentaliteit en teamspirit moet er iets veranderen. We hebben geen rotte appels, maar het is wel te onervaren, te introvert. Als het niet lekker loopt wordt een aantal jongens bij ons stil en anderen gaan overcompenseren en kaarten pakken.”

    Waar de huidige problemen vandaan komen? “We hebben te veel gerotzooi gehad met spelers die om verschillende redenen fysiek niet belastbaar genoeg zijn”, analyseert Jans. “Als dat zo is, is er dan wel genoeg kwaliteit? Naar de toekomst toe zeg ik van wel, maar op dit moment kun je daar vraagtekens bij zetten. Misschien moet daarmee iets gebeuren.”

  22. @ Road 66 bovenstaand bericht verklaart toch genoeg dat Jans het niet meer weet? Schrijnend om te zien hoe assistent van der Gunst de moed al opgeeft in de rust voor de camera’s van Fox. Hoe verzin je zoiets met maar een 1-0 achterstand en een Heracles dat verreweg van goed speelde.

  23. Het is wat Buffelmuis zegt, Jans heeft geen goede track record als het tegenzit en is waarschijnlijk “te lief”naar zijn spelers toe waarmee je ook een verkeerd signaal afgeeft. In het verlengde daarvan kun je ie dus afvragen of Jans over voldoende trainerskwaliteiten beschikt want een goede trainer kwalificeer ik als iemand die zowel in goede als slechte tijden zijn spelers weer aan het spelen krijgt en resultaten weet te boeken. Hij zal het in de tweede seizoenshelft moeten laten zien met of zonder versterkingen. Alhoewel ik er een hard hoofd in heb of hem dat zonder versterkingen gaat lukken.

    Misschien moeten ze Lodeweges naast Jans zetten in de tweede seizoenshelft want die van der Gunst werkt ook niet bepaald motiverend.

    • Ik zou het ook een goede oplossing vinden om misschien het duo Jans/Lodeweges de tweede seizoenshelft te laten doen. In ieder geval moet er op het trainingskamp in Spanje eens flink aan de teugels getrokken worden, want bij de fitheid van de spelers kun je vraagtekens zetten. Als Brama dat zelf al zegt……….. (overigens, waar is op dat gebied de zelfreflectie van de spelers)

      • Ik denk niet dat dit verstandig is. Het wordt toch opgevat als een teken dat Jans het alleen niet aankan, en dat ondermijnt zijn gezag in de spelersgroep. Daarom en daarnaast denk ik niet dat Jans ermee akkoord zal gaan. Hij zal zich niet als een ‘broekie’ willen laten adviseren door Dwight Lodeweges.

        Het is geen tijd voor halve maatregelen. Dus liefst zie ik Jans naar een managementfunctie doorstromen en Albert vd Haar / Arne Slot het eerste elftal onder hun hoede nemen. Gert Peter de Gunst heeft wat mij betreft weinig toegevoegde waarde in zijn huidige rol. René Hake wordt node gemist. Het blijft me dan ook een raadsel waarom die zomaar ineens gratis de deur uit mocht lopen naar FC Twente, alwaar hij nu een hoofdtrainerschap voor 2 jaar heeft aangeboden gekregen.

        • Als het nu om spelers gaat of een trainer, nagenoeg iedereen loopt gratis de deur uit bij PEC naar een hoger niveau. Hake was als toegevoegde waarde heel wat meer waard dan de huidige assistenten. Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat er geen plek was voor een opleiding voor Arne Slot. Dit soort spelers kunnen van grote waarde zijn in je organisatie en vanaf de jeugd doorgroeien naar het hoofdtrainerschap. Is ook een kwestie van gunnen en ons-kent-ons-policy.

  24. Treurig is ook dat het hele team lijkt te leunen op 1 speler. De korte opleving waarin punten zijn gepakt kwam door toedoen van Mohktar die bij vlaggen zijn oude niveau weer aantikte. Na zijn blessure stortte het hele team weer als een kaartenhuis in elkaar. Ik weet niet of ze gaan gokken op Mohktar na de winterstop in de hoop daarmee voldoende punten te sprokkelen om boven de degradatiestreep te eindigen of dat er toch versterkingen zullen gaan komen. Wat denken jullie?

    • Lijkt me toch dat er wel wat versterking mag komen. Als je degradeert heb je helemaal een probleem.
      Mohktar kan inderdaad in zijn eentje soms een wedstrijd beslissen. We hebben meer iemand nodig die anderen beter laat voetballen en op sleeptouw neemt, een echte leider. Een fysiek sterke middenvelder die de boel kan aansturen. Wie dat zou moeten zijn? Ik heb geen idee.

      Brok Madsen kan je nu ook weinig over zeggen omdat hij geen bruikbare balen krijgt.

  25. Wat sommigen hierboven ook al zeggen; Een samenwerking tussen Jans en Lodeweges zou een goede oplossing kunnen zijn. Zo kan de Gunst de leiding gaan geven aan de sanitaire voorzieningen in het stadion.

  26. Hahn een geweldige keeper maar daar ligt het probleem niet want met zulke verdedigers win je dan ook geen wedstrijden want vind dat mickey ons echt vaak nog op de been heeft gehouden en nog dikkere uitslagen heeft voorkomen. en voorin 1 doelpunt in 6 wedstrijden en ja een te licht middenveld we hebben zoveel problemen dat los je niet met hahn op!

    • Hou toch op. Mickey haalt pas sinds een paar wedstrijden een acceptabel niveau. Een niveau dat je mag verwachten van een keeper in de eredivisie. Niets meer en niets minder. Voor die tijd heeft hij ons vooral punten gekost. Met Hahn staat er een beest in het doel. Dit zal de verdediging ook de nodige rust geven.

  27. Met Hahn staat er wel iemand die gezag uitstraalt, Ook fijn voor een verdediging om zo’n keeper in het doel te hebben. Met Mickey is het regelmatig billen knijpen.

    • Daarmee rem je de ontwikkeling van van der Hart. De centen als die er al zijn moeten beter worden besteed. Ik zou ook rekening houden met het bouwen van een nieuw team volgend jaar en daar je beleid om af te stemmen we moeten ook spelers kwijtraken.

          • PEC had Lars Veldwijk kunnen behouden, als ze iets meer moeite hadden gedaan. Hij speelt nu voor KVV Kortrijk. Je kunt mij niet wijsmaken dat die meer te besteden en te bieden hebben dan PEC Zwolle. Klich had PEC ook kunnen halen, in plaats van één van die twee ‘talenten’ op het middenveld.

  28. Ik kan na deze wedstrijd alleen maar zwijgen…..Dat was mijn reactie hier na de wedstrijd tegen Heracles. Want wat mij betreft was er niet veel te zeggen over die wedstrijd.
    Jacobus0510 reageert daar op met : Wie zwijgt stemt toe ! Mijn vraag aan hem : Waar stem ik dan in toe dan ?

    • Nou, als je zwijgt leg je je neer bij de huidige slechte situatie. Ook uit jouw mond als ,,kenner” mag er best wel eens een zeer kritisch geluid komen. Dat hoeft natuurlijk niet persoonlijk te zijn, maar als je een ,,watcher” bent en de historie van de club kent (waarschijnlijk heb jij ook die 2 faillissementen meegemaakt en weet je dat het vaak mis gaat met PEC in de redivisie na 2 of 3 seizoenen) mag je met elkaar wel wat druk leggen op de ,,organisatie” van PEC. De historie mag zich niet herhalen, maar ik zie overeenkomsten met het verleden. Jij niet? We hebben een aantal jaren aan positivisme op basis van scorebordjournalistiek, maar we kunnen toch niet blij zijn met de sportieve en financiële situatie zoals die nu is? De niet transparante manier van communiceren door de voorzitter die nagenoeg altijd probeert zaken te benoemen die niet relevant zijn voor de continuïteit van PEC. Van watchers verwacht ik dan iets meer een gefundeerde reactie, i.p.v. ,,ik zwijg”. Vandaar mijn reactie. Jij wilt toch ook graag over een aantal jaren nog naar PEC! Nou ik wel, en daar maak ik me ernstig zorgen over, al helemaal als we afdalen naar een competitie tegen 2e elftallen op maandagavond. Jij moet met je historische besef toch weten hoeveel ,,echte” supporters er dan nog overblijven! Nou, laat ik dat zeggen, met het downsizen van de sponsorcontracten die ongetwijfeld dan een clausule in het contract hebben over 1e divisieniveau, hooguit 5 duizend bezoekers zal de begroting naar een bedenkelijk niveau moeten afdalen, wat uiteindelijk het voortbestaan van een BVO in Zwolle in gevaar zal brengen. Ik verbaas me dus over het lijdzaam toezien van veel supporters hoe het management inkakt (m.u.v. Joost, die fantastisch werk en groei laat zien).
      Als je bedoeld dat je zwijgt over het huidige voetbalniveau, dan begrijp ik je opmerking, anders niet.

      • Natuurlijk bedoelde ik “ik zwijg” omdat als je na een dik kwartier al met 10 man staat de wedstrijd normaal gesproken gespeeld is. Er viel naar mijn mening daarom niets meer te zeggen over de “wedstrijd” tegen Heracles. Ik beweer geen “kenner” te zijn maar wel gewoon een “watcher” zoals iedereen hier. Bovendien geef ik hier met grote regelmatig een uitgebreide mening en zwijg dus niet altijd. Ik merk ook dat ik in herhaling val, echt wel. Namelijk dat er te weinig kwaliteit zit in deze selectie en dat we veel blessures hebben. Maar ik weiger daar Jans of de medische staf de schuld van te geven. Ik ben echt niet zo’n positivo, zoals je me de vorige keer noemde omdat ik tegen beter weten in hoopte op een goed resultaat tegen Heracles. Negatief wil ik me zelf ook niet noemen, eerder een realist. Ik kan je vertellen dat ik me zit te ergeren op de tribune en erg fanatiek mee leef ! Maar uiteraard maak ik me ook ernstig zorgen over dit PEC Zwolle want mochten we degraderen dan wordt het wel een heel moeilijk verhaal weer snel terug te keren in de eredivisie en zitten we weer met 4000 supporters in het stadion. We moeten er gewoon het beste van hopen maar ik denk niet dat PEC het geld heeft om in de winterstop andere spelers te halen. Maar ik laat me graag verrassen maar ook dat is geen zekerheid voor handhaving. Die spelers moeten ook weer wennen en ingepast worden.

  29. Tijd geleden werd ik weggeschoffert omdat ik de gunst niet echt de passende man vind,de man die altijd maar lacht,had daar Arne slot gezet,maar lodeweges vind ik ook wel een goede zet.En haal Hahn ,van der hart gaat iets beter ,maar hoeveel punten heeft deze man ons niet gekost.

    • Ik roep al vier jaar dat jans geen topper is. Gelukkige loting en enkele klasbakken die bij de top 5 niet misstaan. Boer hahn klich mokotjo necid lachman rienstra en iedereen loopt de polonaise achter jans aan. Maar toen begreep ik zijn wissels al niet, net zoals de Groningen supporters destijds. Of vraag anders ff bij Heerenveen of standaard luik wat ze van hem vinden. Ben voor alles uitgemaakt, uitgelacher en zelfs fysiek bedreigd. Allemaal omdat ik wat eerder en beter zie wat er mis is/was nml jans. Riep vorig jaaal dat marcellis geen topper is. Zelfde verhaal. Werd zelfs geloof ik speler van t seizoen. Man man. Leek wat naast lahm maar was toen al te traag. Brama riep ik ook vorig jaar al. Zelfde verhaal. Dan alle miskopen mede dankzij jans (waarvan hij enkele maar ten koste van alles blijft opstellen): menig, tanda, ferfelis, babalj, ionaidis, karagounis, nijland, verdonk, kvida, hebling, mastour, van der hart en dan vergeet ik er zeker nog een paar. Helaas blijkt nu mijn gelijk. Tis waarschijnlijk al te laat omdat we bijna alle concurrenten al thuis hebben gehad. Maar jans moet zsm weg. Dwight voor de groep, hahn aantrekken, spelers fit maken, op de goede plek zetten (hahn marcellis holla schenkeveld van de pavert saymak warmerdam thomas (of marinus of achabar) mokhtar brock en kingsley) weer spelen met lef (hoog druk zetten ipv inzakken) en dan hopen dat Dwight nog genoeg tijd heeft en jans niet al teveel tijd heeft gehad en teveel schade heeft aangericht.

      • Er staat wel veel ik in je verhaal….
        Daarnaast belachelijk als je fysiek bedreigt bent, schande.
        Een trainer is ook afhankelijk van het spelersmateriaal en dat is op dit moment ook niet voldoende.

        Door alle toppers zoals Klich, Mokotjo en rienstra gingen andere spelers ook beter voetballen. (met meer vertrouwen) Nu is het allemaal slappe hap.

        Hahn zou ik zelf niet halen, komt terug van een blessure. Van de Hart keept steeds beter maar met zo’n verdediging voor je blijf je tegentreffers incasseren.

      • Tussen alle spellingfouten door lees ik hetzelfde lulverhaal dat jij even geleden ook al opstak en het slaat nog steeds nergens op. Jans heeft in het recente verleden ons Europees voetbal bezorgd, Ajax vernederd, de twee beste seizoenen in de geschiedenis van de club gegeven en de Johan Cruijff Schaal gepakt. Hoe je dat ook wendt of keert, dat is gewoon uitzonderlijk knap met een club als PEC Zwolle. Nu het een jaar wat minder gaat heb jij het altijd al gezien en is hij opeens geen toptrainer meer? Marcellis was vorig seizoen naast Lam (niet Lahm, hadden wij die maar) een vrij stabiele factor, maar blundert nu week in week uit. Thomas is normaal de smaakmaker maar breekt eveneens weinig potten en de enige speler die wedstrijden beslist is Mokhtar en net wanneer die echt in vorm begon te geraken raakte hij geblesseerd. Het zit dit seizoen ook totaal niet mee en een andere trainer gaat dit echt niet voor je oplossen. Daarnaast zijn we de voorbije jaren Klich, Mokotjo, Drost, Lam, Rienstra, Boer en Van der Werff kwijtgeraakt. Het wordt des te moeilijker om daar adequate vervangers voor te vinden. Jans moet het ook gewoon doen met een kwalitatief matig elftal (dat goed genoeg zou moeten zijn om zich te handhaven, dat dan wel weer).

        • Als het nu om spelers gaat of een trainer, nagenoeg iedereen loopt gratis de deur uit bij PEC naar een hoger niveau. Hake was als toegevoegde waarde heel wat meer waard dan de huidige assistenten. Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat er geen plek was voor een opleiding voor Arne Slot. Dit soort spelers kunnen van grote waarde zijn in je organisatie en vanaf de jeugd doorgroeien naar het hoofdtrainerschap. Is ook een kwestie van gunnen en ons-kent-ons-policy.

          • Waar speelt cambuur nu? Slot had wel degelijk mogelijkheden binnen PEC maar was ongeduldig en wilde de stap te vroeg maken. Niet vergeten dat wij destijds al Jaap Stam bij de beloftes hadden rondlopen. Dat had Slot nu kunnen zijn..

        • Bedankt dat het je opvalt dat ik consequent ben. Dat jij het een lulverhaal vindt zegt meer over jouw inzicht dan over mij.

          In het recente verleden idd beker gewonnen. In mijn vorige post meer dan genoeg onderbouwd hoe dat m.i. is gekomen. M.n gelukkige loting en enkele klasbakken. Daarnaast mijn kritiek op kans altijd onderbouwd met feiten.

          Dus wat nou lulverhaal. De inhoudt mag jij dan niet begrijpen of waarderen maar heeft meer onderbouwin dan die inhoudsloze kutreactie van jou. Jij verwijst naar het recente verleden waarin werd de beker wonnen. Daar stel ik de actualiteit tegenover waarin werd 16e staan. Jij noemt het elftal kwalitatief zwak ik denken dat het meevalt. Maar anders heeft jans iig hier ook voor een groot deel de hand in gehad. Bijtekenen van Nijland en karagounis, van de hart, menig, verdonk. Of vind je dat alleen de fout van nijland? Volgens mij heeft jans op dit punt ook grote foute inschattingen gemaakt. Of ben je dat ook niet eens en mag ik dat ook niet zeggen?

          • Van mij mag je alles zeggen, maar ik noem het een lulverhaal omdat je bepaalde prestaties van hem niet erkent die hem gewoon wel krediet geven. Het is onzin om de bekerwinst als een toevallige overwinning te noemen met een gelukkige loting. De bekerwinst heeft bij veel mensen indruk gemaakt en heeft zowel de stad en de club op de kaart gezet en hij is vorig seizoen met een vrij pover elftal waarvan de halve selectie bijna het gehele seizoen geblesseerd is geweest knap 8ste geworden. Hij is net zo verantwoordelijk voor die prestaties als dat hij nu is voor de tegenvallende presentaties. Benoem die ook dan en bagatelliseer die dan niet. Dan neem ik je al veel serieuzer in je mening over de huidige situatie. Jij bent namelijk degene die begon over het recente verleden waarin jij aangaf dat je Jans altijd al niet zag zitten en dan val je mij erop aan dat ik jouw stelling van repliek dien? Een beetje tegenstrijdig.

            Om terug te komen op de discussie of Jans moet blijven ja of te nee. Ik heb eventjes geleden een schema als reactie hier geplaatst met alle ploegen die de afgelopen jaren zijn gedegradeerd. Daarin bleek dat bijna geen van hen beter zijn presteren na een trainingswissel. Het is zelfs bekend dat bij Roda in 2014 en NAC 2015 de pleuris pas echt uitbrak toen de trainer op straat werd gezet. Met andere woorden: een trainerswissel is een groot risico die 0,0% garantie geeft op een beter resultaat. Om dan toch bij het nu te blijven vraag ik aan jou: welke zekerheden denk jij te hebben dat Dwight Lodeweges of een andere trainer het wel op de rails krijgt? En hoe weet je zeker dat die überhaupt wel willen? Dit zijn allemaal bijkomende vragen die niet alleen door jou, maar ook door veel andere supporters onbeantwoord blijven, maar wel belangrijk zijn. Aangezien ik die ook niet kan beantwoorden blijf ik vertrouwen houden in Jans, zeker omdat het onzinnig is om hem na een slecht seizoen op de keien te zetten.

      • Als je dat al vier jaar roept, laat dan eens zien in het archief van pec.nu wanneer je dat in de voorgaande seizoenen hebt geroepen? Heb je geen interviews met spelers gelezen, die juist zeiden naar PEC Zwolle te zijn gekomen door Ron Jans? Achteraf roepen is het makkelijkste wat er is.
        Ik heb in mijn verslag van Vitesse – PEC Zwolle al aangegeven waar naar mijn idee een groot probleem ligt en dat is in het mentale vlak bij de spelers. Dat zag je afgelopen zondag ook weer en werd ook benoemd door Jans: de mouwen opstropen en er voor gaan.
        Een verbindingsspeler a la Klich of Bouy zou een heleboel rust op het middenveld brengen, waardoor een elftal anders kan functioneren.
        Volgens jouw opmerkingen hierboven deugt er (bijna) niemand, ik vraag me af waarom je nog bij PEC komt als je je zo verschrikkelijk ergert.

        • Als je wist wie ik was zou jehier niet om bevestiging vragen. Site is niet de enige plek waar je je mening kunt geven. Als even bij me langskomt op noord of in het home geef ik je binnen 10 seconden minimaal 15 man die bevestigd dat ik dit al 4 jaar roep. Kan het niet van 4 jaar terug aantonen omdat .nu pas 2,5 jaar bestaat. Eigenlijk reageer ik hier pas weer sinds kort. Daarvoor vele bijdrages geleverd aan .org. daarin wel genoemd wat ik nu ook zeg. Jans is kut. Maar daar zo vaak aangevallen dat ik er mee ben gestopt. Ook op org had ik naam kampen70. Mensen die daar veel hebben gepost moeten mijn naam nog herkennen omdat ik volgens hen zo negatief was.

          Dus voor je wat roept eerst even factchecken.

        • Achteraf roepen is idd makkelijk. Maar dat kun je mij niet verwijten met mijn trackrecord.
          Schijnbaar overschat je jezelf na een paar berichtjes hier. Maar kom niet met onzin aan dat ik achteraf praat.

          En wat betreft het komen. Ik kom wanneer ik het wil. Juist als het volgens mij niet goed gaat want dan hebben wel juist support. Kom al 40 jaar en heb alle stadions in nl zowat gezien. Heb alleen in uitvakken gestaan toen verder niemand wou. Kwam altijd. Ook in de periodes dat wel al blij waren als werkgever alleen maar de toss wonnen. Dus mss zou jij weg moeten blijven. Supporters die alleen scorebordjournalistiek nalullen, niet kritisch zijn en wegblijven of niet kwamen toen het minder ging zijn er genoeg.

  30. Helemaal met vorige reactie eens. Voor alle mensen hier die Jans de schuld geven en willen dat hij wordt ontslagen : Lees de stentor van vandaag. Jans staat niet ter discussie bij PEC Zwolle. En volkomen terecht ! Wel de medische staf ontslaan want daar komen al die blessures door..:)

  31. Jans spoedig in gesprek met degradatiekandidaat: ‘Het kan eens wat minder zijn’

    PEC Zwolle draait dit seizoen voor geen meter, maar weinig mensen rondom de voormalige bekerwinnaar twijfelen aan Ron Jans. Juist contractverlenging behoort tot de mogelijkheden voor de trainer. De ‘Blauwvingers’ staan halverwege zestiende in de Eredivisie en moeten zich zorgen maken over degradatie.

    “PEC Zwolle heeft geweldige jaren achter de rug waarin het goed voetbal speelde”, concluderen Leon Beenhakker en oud-PEC-trainer Peter Boeve in De Stentor. “Dat is de verdienste van de trainer. Ron Jans is een geweldige vakman. Hij moet echter werken met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Dat kan bij een relatief kleine club als PEC Zwolle een keer wat minder zijn.”

    Aanvoerder Bram van Polen wil dat de spelers vooral in de spiegel kijken. “We creëren weer kansen en dat is dit seizoen wel eens minder geweest. Het is zaak dat we een keer een serie neerzetten, dan komen we met z’n allen echt wel weer uit de gevarenzone. Met Jans als kapitein aan het roer.”

    Het contract van Jans loopt na het huidige seizoen af. De trainer gaat begin januari met PEC in gesprek over de nabije toekomst. Mogelijk komt contractverlenging aan de orde, meldt de hiervoor genoemde krant.

  32. Kan iemand mij vertellen wat het ,,spelersbudget” van PEC dit seizoen in vergelijking met vorige seizoenen. Heb het idee dat die ondanks de hogere begroting, fiks lager is geworden t.b.v. de financiële situatie. Uiteindelijk gaat het erom wat je aan je selectie kunt uitgeven. Dat er inmiddels heel veel spelers gratis de deur uitgelopen zijn, is inmiddels wel bekend. Daar mag ieder zijn mening over hebben of dat goed of slecht ,,contractbeleid” is. Maar er zijn toch ook wel spelers waar geld aan over is gehouden? Ik noem Lukoki met volgens mij geen lullige deal; Sainsburry, Drost, Rienstra? Of is daar iedereen rijk van geworden, behalve PEC?
    Ik begrijp dan ook wel als je steeds je beste spelers voor nagenoeg niets weg moet doen, je geen adequate vervangers kan halen. En zo ver zijn we inmiddels met de huidige selectie!

  33. Ik vind dat Jans een toptrainer is voor pec maar ik denk wel dat er in de technische staf iets moet gebeuren. Ik heb nog nooit een trainer in de rust op de TV de handdoek horen werpen zoals De Gunst bij Fox Sport deed. Dat was voor mij het dieptepunt van het jaar. Zowel Jans als de De Gunst zijn gelaten en lijken geen grip meer ter hebben op de selectie.
    Op deze manier gaat PEC dit jaar gewoon degraderen want ik vind PEC met onze vrienden uit Deventer met voorsprong het slechtste team van de eredivisie. Het gezeur over de arbitrage (vooral op Facebook) snap ik ook niet. Tegen Heracles had Holla er meteen af gemoeten met rood, wat een bizarre overtreding! Je ziet de hele tijd acties omdat spelers te laat zijn. Brama zei na afloop van de wedstrijd op Fox dat de spelers niet fit lijken te zijn. Ik vond dat hij hiermee heel veel zei, ik hoop dat het management zijn kop niet in het zand blijft steken.

    • Spelers zijn inderdaad niet fit en komen tevens ook tekort op het gebied van de mentaliteit. Het wordt nodig eens tijd dat die hele medische staf eens onder de loep wordt genomen.

  34. “PEC Zwolle heeft geweldige jaren achter de rug waarin het goed voetbal speelde”, concluderen Leon Beenhakker en oud-PEC-trainer Peter Boeve in De Stentor. “Dat is de verdienste van de trainer. Ron Jans is een geweldige vakman. Hij moet echter werken met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Dat kan bij een relatief kleine club als PEC Zwolle een keer wat minder zijn.”

    Helemaal mee eens.

    • Als Jans verantwoordelijk is voor het halen van spelers als Klich, Lam, Mokotjo, Necid, Hahn, Veldwijk etc. en het brengen van Drost en Saymak, dan hebben ze gelijk. Maar ik vraag me af in hoeverre dat zo is. Met zulke spelers in de selectie moet je wel een hele belabberde trainer zijn om daar een slecht draaiend team van te maken.

  35. Ooit hadden we Klich, Veldwijk, Fernandez, Becker, vd Werff, van Hintum, Mokotjo, Lam, Jesper Drost, Lachman (toen nog goed) Nu hebben we Dekker, Marinus, Brama, Verdonk, Kingsley, Holla, Schenkeveld, van Polen Nu ook nog maar kan niet meer in de basis vind ik), vd Pavert. Need I see more ? Gewoon minder kwaliteit. De kwaliteit zit m in Saymak (geen vorm), Thomas (blessures/geen vorm), Nijland (veel blessures), Mokthar en Warmerdam. Maar ligt natuurlijk allemaal aan Jans 🙂 Kortom : te weinig kwaliteit en na de onverwachte nederlaag tegen Sparta is het alleen maar minder geworden. 2 gelukkige zeges tegen GA Eagles en ADO en een uitzege bij Excelsior.

  36. Aan de ene kant kun je het Jans niet kwalijk nemen. De trainer is afhankelijk van de kwaliteit van zijn selectie.
    Maar wat dan niet snap is dat Jans wel de lof wordt toebedeeld in de goede tijd toen we nog een goede selectie hadden en nu het minder gaat ligt het aan de kwaliteit van de selectie en niet aan de trainer. Als het aan de selectie ligt zou Jans zijn rol tijdens de succesvolle periode ook gemarginaliseerd moeten worden volgens deze redenatie. Maar goed mijn kritiek richt zich op zijn opstellingen en tactiek en zijn volhardende lijn van falende spelers opstellen. Daar zie ik absoluut verbeterpunten in. Los van het feit dat je minder selectie hebt, waar ik de technische staf verantwoordelijk voor houd.

  37. Beste Barto,

    Wat ik bedoel met te weinig kwaliteit lijkt me duidelijk als je kijkt wat we nu hebben en wat we in de loop van de jaren in de selectie hebben gehad. (zie mijn eerdere bericht voor de namen) Ik wil ook geen spelers schofferen of zo maar Dekker, Marinus, Schenkeveld, Verdonk, vd Pavert, Kingsley (ontbeert iedere vorm van kwaliteit en voetbalintelligentie en maakt vaak ook een wat luie indruk. Is zeker geen knokker), Van Polen (speelt week na week slecht), Menig (wel een bepaalde kwalitiet maar te wisselvallig) zijn gewoon niet goed genoeg. Brama kan het ook niet meer belopen en spelers die wel kwaliteit hebben zijn of geblesseerd of ze hebben geen vorm of ze kunnen geen verschil meer maken. We hebben jarenlang echt goede vooral gehuurde spelers gehad. (zie mijn eerdere bericht) En wat ik ook bedoelde is dat we geteistert worden door blessures. Ik zie dat nog steeds als domme pech. Het lijkt me toch dat ze bij PEC Zwolle professioneel genoeg zijn om zich af te vragen waar die blessures vandaan komen en hoe ze die geblesseerde spelers moeten behandelen om ze weer snel speel klaar te maken. Deze combinatie van kwaliteitsgebrek en blessures is een “dodelijke” combinatie voor Jans. Hij krijgt daardoor bijna nooit de kans in een vaste opstelling te spelen ook al zou hij dat graag willen. Mijn stelling is dan ook dat een andere trainer (dus ontslag van Jans) het (waarschijnlijk) ook niet beter gaat doen met deze selectie. En voetbal is natuurlijk ook een spel waarbij je soms geluk nodig hebt want als we tegen FC Groningen, Willem II en Roda JC wel (vroeg) scoren en die kansen hebben we gehad, we er nu anders voor zouden staan. Maar “als” telt niet in de sport. Het zit ook allemaal tegen. Wat ik nu denk is dat we maar zo 16e, 17e of 18e kunnen eindigen. Dat zou bij zo’n seizoen waar het (nogmaals) ook behoorlijk tegen zit zo maar kunnen. Duidelijk lijkt me dat ik er wat dat betreft naast zit natuurlijk. We moeten er het beste er maar van hopen. Maar ik weiger mee te doen aan het opportunisme dat we Jans moeten ontslaan of dat de blessures aan de medische staf zou liggen. En dat de scouting het niet goed heeft gedaan. Ik weiger daar aan mee te doen.

    • Niet eerlijk om Dekker hierin te noemen. Door zijn blessure speelt hij niet en dus geen onderdeel van deze malaise. Wel een speler die we nu missen. Spelertje met gif in zijn spel.

  38. Er zal wat bij moeten komen in de winterstop. Wat mij betreft 4 spelers, probeer Diederik Boer of Hahn een half jaar te huren voor de broodnodige leiderscapaciteiten, Jesper Drost van Groningen, Woudenberg van Feyenoord en Veldwijk van Kortrijk. De volgende spelers weer terug naar hun clubs: Hebling, Mastour, Verdonk en Brock Madsen. Daarnaast eens zorgen de de spelers fit en afgetraind aan de 2e seizoenshelft beginnen, met name Mokhtar, Saymak en Nijland. Alleen dan heb ik er vertrouwen in dat het nog goedkomt.

    • Jij hebt teveel suikerklontjes gegeten. Wat een losse opmerkingen “wat mij betreft 4 spelers een half jaar huren”… Tuurlijk, even bellen met hun clubs, dan komen ze wel naar Zwolle.
      “Paar spelers terug naar hun club”… Tuurlijk, strik erom en lijn 1 naar het NS Station, hun oude clubs verscheuren de huurcontracten wel…
      Mokhtar, Saymak en Nijland geen vakantie gunnen maar lekker afbeulen in het krachthonk en op het veld, inclusief extra half uurtje om vrije trappen te nemen… Tuurlijk, die verschijnen he-le-maal fit aan de start….

  39. Als het zo makkelijk was om spelers te lozen die niet voldoen dan zou het leiden van een voetbalclub een stuk eenvoudiger worden.
    Wij hebben een van de meest ervaren teams in de eredivisie en coach in de eredivisie, neem aan dat die jongens genoeg zelfreflectie hebben om straks goed voor de dag te komen.
    Zou alleen een sterke snelle buitenspeler proberen te halen en zorgen dat iedereen fit is in januari, dan gaan wij echt niet degraderen. Zeker als Jans vertrouwen geeft aan bepaalde personen en niet bij een tegenvallend resultaat meteen gaat wisselen.
    Spelers als Marcellis, van Polen, vd Pavert, Saymak, Thomas, brama,Holla, Warmerdam en Mohktar zijn prima voor eredivisie. Zou knap zijn als je daar mee degradeert. ….
    Rust bewaren is het beste volgens mij, ondanks dat ik het voetbal onder Jans zeker niet altijd kan waarderen de laatste 2 jaar.

    • Blijf jij maar onder je steen leven, volgens mij heb je niet door dat het 5 voor 12 is. Als Pec niets (kan) doen in de winterstop, dan denk ik dat we minimaal play-offs voor promotie/degradatie gaan spelen. Met de spelers die jij opnoemt is het helemaal niet knap om te degraderen, er zal kwaliteit bij moeten om dit te voorkomen. Degradatie is pas echt een ramp voor Pec

      • Zijn Caner Cavlan en Henk Veerman niet te huren? De linksback blijft de zwakste plek in ons elftal. Verdonk is trouwens verkozen tot grootste flop in het VI klassement en daar kan best goed mee leven. Ik vind Johnatan Opoku van VVV voor volgend jaar wel een hele goede optie. En als het even kan in de winterstop overnemen. Jongens scoort veel en strooit met assists al paar seizoen lang zowel bij VVV als Top Oss. Een rechtsbuiten blijft lastig maar ik zou toch proberen die van Velzen van Volendam los te kweken ondanks dat het meer een linksbuiten is. Jongen heeft erg veel potentie, goed overzicht, snel, technisch en staat fysiek zijn mannetje. Als ik hem zien voetballen dan is dit echt een verademing ten opzichte van Kingsley.

      • Iedereen is positief over Sparta, daar staan wij maar liefst 3 punten achter…..
        Alles een beetje in perspectief plaatsen helpt misschien om niet meteen in paniek te schieten en geld uit te geven wat we niet hebben.
        Als we spelers kunnen lozen zou dat mooi zijn maar ik vrees dat niet veel clubs op onze afvallers zitten te wachten!

  40. Sparta speelt in ieder geval veel herkenbaarder voetbal dan ons. Creëren veel kansen en hebben meerdere spelers die een goal kunnen maken. Daarnaast zitten ze ook nog gewoon in de beker. Wanneer je alleen kijkt naar de stand van de eredivisie doe je aan scorebordjournalistiek. De problemen van Zwolle lijken me duidelijk.

  41. Volgens mij doen de meesten hier aan scorebordjournalistiek want het voetbal was vorig jaar niet veel beter maar de plaats op de ranglijst vergoede toen veel.
    Dat peczwolle in de problemen zit ontken ik niet, maar als je 1 punt van een veilige plaats af staat en pas op de helft van de competitie bent is paniek een slechte raadgever. …

    • Ook toen was er al kritiek. Maar inderdaad: als de resultaten er nog mee door kunnen (ook door het continu punten morsen door de concurrentie) dan blijft het rustig. Lijkt me logisch. Waarom zouden we nu onze mond moeten houden, nu naast het zeer matige voetbal ook de resultaten slecht zijn? Hou jij thuis ook je mond als je prachtige vrouw er plotseling onverzorgd bijloopt en een half jaar later ook ineens tussen de lakens niets meer wenst uit te voeren? Of vind je dan ook dat je je mond maar moet houden omdat ze het jaar ervoor alleen nog maar lelijk was?

  42. Het klopt dat vorig jaar het voetbal vaak ook niet om aan te zien was, met name in uitwedstrijden die zo’n beetje allemaal verloren werden. Dat had toch een duidelijk signaal moeten zijn om niet met een nog zwakkere selectie aan het nieuwe seizoen te beginnen na het vertrek van Veldwijk, Becker, Bouy, Lam, Van Hintum. Thuis was Zwolle altijd nog een moeilijke tegenstander om van te winnen maar nu worden die wedstrijden ook verloren. Het zegt veel dat de selectie heel snel rond was over waar er geblunderd en laks opgetreden is. Nijkamp zat volledig met zijn hoofd bij de KNVB wat je ook duidelijk kon aantekenen aan de hand van zijn reacties op het niet krijgen van zijn functie bij de KNVB. Vervolgens begint het nieuwe seizoen erg slecht en kom je aan het einde van de transferwindow op de proppen met een spits die er in zijn “beste” jaar maar liefst 5 goals in schoot.

  43. Het voetbal dat Sparta nu speelt, doet me denken aan wat we bij PEC Zwolle 2 of 3 seizoenen geleden te zien kregen: aanvallend, technisch en positioneel sterk en attractief om naar te kijken. Als je kijkt naar het voetballend vermogen van alle ploegen in de eredivisie, vind ik PEC echt bij de onderste 3 horen. En misschien zelfs onderaan, of alleen Roda nog onder je, want wat de egels laten zien ziet er beter uit dan wat PEC op de mat legt, zeker afgaande op de laatste paar weken.

    Kortom: het is tijd voor bezinning en actie, want dit gaat niet de goede kant op zo.

  44. Ik zie Roda nog wel stijgen, missen scorend vermogen maar verdedigen des te beter en pakken daar de nodige punten mee. Bij Pec gaat het op beide fronten mis in zowel scorend als verdedigend aspect met de meest gepasseerde ploeg in de ere-divisie. Op basis van die gegevens ga je als er niks veranderd na de winterstop voor rechtstreekse degradatie.

  45. Nou vraag ik mij wel af of Veldwijk de uitgelezen persoon is om voor de nodige doelpunten te zorgen nu het zo slecht gaat. Doordat je vorig seizoen jezelf al vrij snel veilig had gespeeld til je er iets minder aan maar het valt niet te ontkennen dat Veldwijk vaak een luie en lakse houding heeft laten zien. Je hebt nu juist mensen nodig met een instelling en passie zoals een Wout Weghorst die heeft. Veldwijk is als targetman zeker niet de mindere van Weghorst maar qua instelling en passie liggen ze mijlenver uit elkaar.

    • Ik kan over Brock echt weinig zeggen. Hij leurt en sleurt en probeert scoringskansen te creëren, maar de aanvoer is gewoon onvoldoende. De eerste de beste goede voorzet die hij kreeg (van Schenkeveld) ging er meteen goed in (tegen Utrecht). Voor de rest is er nauwelijks iets zinnigs aan voorzetten vanaf de zijkanten gekomen. Dus je kunt daar Ibrahimovic neerzetten, maar dan scoren we nog nauwelijks.

      • Wat ik van Brock gezien heb ik stemt mij niet positief. Ik vind hem niet snel, gebrekkige techniek hebben en ik vind hem aanvallend niet sterk in koppen. Ballen doorkoppen beheerst die wel redelijk goed. Daarnaast heeft hij geen actie en is die compleet afhankelijk van toevoer van de zijkanten. Ook vind ik hem niet doelgericht. Maar ik moet zeggen het is wel gebaseerd op de weinige speelminuten die hij tot nu toe heeft gespeeld voor ons. Wat vinden jullie van Veerman ik vind hem eigenlijk nog een betere optie dan Veldwijk op dit moment?

        • Veerman zou een uitstekende spits zijn voor PEC, maar ik denk onhaalbaar, zeker gezien de financiële positie van PEC. Wat betreft Brock-Madsen: het hoeft ook niet allemaal even gepolijst te zijn, zolang hij maar doelpunten maakt. En dat wordt nogal lastig zonder bruikbare ballen. Dat hij kan scoren heeft hij bewezen. In Denemarken liep hij in 2013 en 2014 bijna 1 op 1 (28 doelpunten uit 31 wedstrijden en 27 uit 30). Later bij Birmingham City in de Championship kreeg hij nauwelijks de kans om te spelen, maar scoorde hij in z’n eerste twee seizoenen niettemin 4 uit 7 wedstrijden en 6 uit 8.

          Kortom: het ligt niet aan de matige techniek of kopkracht van Brokkie, het ligt veel waarschijnlijker aan het team om hem heen dat niet voor de juiste aanvoer zorgt.

          https://youtu.be/fbj3IV3uIzE?t=1m11s

  46. Volgens adriaan visser zijn nijkamp en jans bezig met versterking…..
    Is kijken wat er uit de hoge hoed getoverd wordt.
    Probeer dan ook eens wat spelers terug te sturen of te verhuren.
    Hoe zal het zijn met max de boom? Kan hij in spanje niet aansluiten een snelle speler op rechts extra kan geen kwaad…
    En een middenvelder die kan scoren…wil feijenoord gustafson niet verhuren komt niet aan spelen toe daar….

  47. Citaat Adriaan Visser op Twitter;

    “Was ronduit matige eerste seizoenshelft. Maar eens kijken of we ons gericht kunnen versterken en goed voorbereiden op de 2e helft!”

    • Typische uitspraak van demagoog Visscher.
      Kijken kost niets en om gericht iets te doen is er geen euro beschikbaar. Die middelen zijn verkwanseld aan huursommen, miskoop/paniekaankoop Brock-Mandsen en langlopend contract van onze Rotterdamse vriend. Het is denk ik al een wereldse prestatie om Holla voor de rest van het seizoen een contractje te geven. Maar Visscher roept graag wat supporters horen!
      En goed voorbereiden op de 2e helft, met of zonder versterkingen? Dat reisje naar een warmer oord biedt alle mogelijkheden om je goed voor te bereiden. Maar met dit huurlingenleger (als ze al in Zwolle zijn) en kwalitatief zeer matige selectie en een trainersstaf die het even niet meer weet, gaat het heel moeilijk worden.

      Toch wil ik iedereen fijne feestdagen toewensen en hopelijk een sportief en succesvol Nieuwjaar!

      • Ik begrijp niet waarom iedereen roept dat Brock Madsen er niets van kan. Dat gebeurde vorig jaar ook ten onrechte met Lars Veldwijk. Een diepe spits in een 4-3-3 systeem oogt nogal snel “lui” en “lomp” als hij niet toekomt aan waarvoor hij er is: kansen benutten. Brock Madsen kan écht wel goals maken hoor. Hij loopt over de periode 2012 – 2015 zowat 1 op 1 in de Deense Eredivisie en de Engelse Championship. Dan maak je mij niet wijs dat je er helemaal niets van kunt in de spits.

        Probleem is niet Brock Madsen (die ook nog eens een uitstekende mentaliteit heeft) maar de totaal ontbrekende aanvoer vanaf vleugels en middenveld. Vanaf rechts komt hoegenaamd niets. In de as sluit er niemand bij en er is geen balvastheid en creativiteit. Vanaf links komt er alleen wat als Mokhtar niet geblesseerd is.

        • Klopt er is totaal geen aanvoer voor Brock. Hij speelt als ware totaal geïsoleerd zonder enig ondersteuning van de rest van de medespelers. En reken er maar op wanneer hij die aanvoer krijgt dat hij ze er wel in knalt. Zelfs Messi zou zich niet in de kijker kunnen spelen bij PEC Zwolle zoals het er nu uitziet.

        • een fatsoenlijke rechtsbuiten die zijn man voorbij komt daar zitten we op te wachten.
          En vervolgens een goede voorzet natuurlijk.
          Brock heeft maar weinig kansen gehad.
          Oorzaken zijn bekend.

        • Of zet Opoku ( VVV Venlo) vlak achter Brock in de spits dan krijg volgens mij veel meer kans op doelpunten. Komt dan ook minder druk op Brock te liggen en Opoku is ook balvast zodat hij af en toe als diepste man kan spelen. Probeer desnoods Marinus of Kingsley in de deal te betrekken.

        • Hoe kom je erbij dat Brock Madsen 1 op 1 loopt in de Deense Eredivisie en de Championship? Daar klopt volgens mij helemaal niks van. Volgens transfermarkt.nl heeft hij in de Deense eredivisie 14 maal gescoord in 76 wedstrijden. In de Championship heeft hij helemaal niet gescoord en slechts maar 6 wedstrijden gespeeld.
          Veldwijk speelt trouwens bijna nooit bij Kortrijk; lijkt me logisch dat PEC naar hem gaat informeren.

          • 2010/11 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken Superligaen 0 0 0 0 3 1 0 0 3 1
            2011/12 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken 1. division 14 2 1 0 0 0 0 0 14 2
            2012/13 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken Superligaen 28 5 3 1 0 0 0 0 31 6
            2013/14 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken Superligaen 27 4 1 0 2 0 0 0 30 4
            2014/15 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken Superligaen 17 4 4 1 0 0 0 0 21 5
            2015/16 Randers FC Vlag van Denemarken Denemarken Superligaen 4 1 0 0 3 0 0 0 7 1
            Birmingham City FC Vlag van Engeland Engeland Championship 6 0 2 0 0 0 0 0 8 0
            2016/17 Birmingham City FC Vlag van Engeland Engeland Championship 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
            → PEC Zwolle Vlag van Nederland Nederland Eredivisie 2 0 1 2 0 0 0 0 3 2

          • Ik zit helemaal verkeerd te kijken, bij aantal wedstrijden ipv doelpunten. Handig…
            Je hebt gelijk, zijn statistieken zijn verre van overweldigend. Blijft overeind staan dat hij geen enkele bruikbare aanvoer krijgt. Daar moet sowieso wat mee gebeuren lijkt me, want een spits moet wel de kans krijgen om te kunnen scoren.

  48. En je niet weer een of ander “super talent” door Raiola laten opdringen. Kijk eens in de Jupiler league of spelers die zich weer in de schijnwerpers willen spelen.

  49. ADO en PEC informeren naar Roma-talent met verleden bij Barcelona

    ADO en PEC hebben inmiddels geïnformeerd naar Seck, weet VoetbalPrimeur. Beide eredivisionisten, die een moeizame eerste helft van het seizoen achter de rug hebben, willen het talent huren van Roma. Ook het Deense Bröndby is in de markt, maar heeft weinig kans.

    Roma heeft immers een voorkeur voor een deal in de Eredivisie, dat zich volgens de club heeft bewezen als ideaal podium voor de ontwikkeling van talent. Bij PEC kan Seck concurreren met aanvoerder Bram van Polen, terwijl ADO op zoek is naar een goedkoop alternatief voor de geblesseerde Aaron Meijers.

    Seck is een agressieve en snelle vleugelverdediger, wiens spel te vergelijken is met Ridgeciano Haps (AZ). Twee weken geleden deed hij nog negentig minuten mee in de Europa League-wedstrijd van Roma tegen Astra Giurgiu (0-0). Seck speelde eerder in de jeugdopleiding van FC Barcelona en SS Lazio.

  50. Voor iedereen die het over Veldwijk heeft. Jullie snappen toch wel dat een speler niet voor 3 clubs in 1 seizoen mag spelen. Aangezien hij al bij Nottingham Forest en Kortrijk heeft gespeeld. Is Veldwijk dus totaal geen optie

  51. 😀Ff weg bij het serieuze gediscussieer: het is ons toch maar mooi gelukt om maar liefst twee spelers in een door voetbalprimeur.nl samengesteld 11 tal te krijgen: de heren Mastour en Achabar. 😜

Geef je reactie